Jag har ganska länge, som åskådare, studerat det fenomen, som jag numer kallar ”den perfekta affärsmodellen”.
Som antagligen påminner om ”det perfekta mordet”.
Kanske mordet på en nation.
Jag kan utveckla det till: den perfekta, binära affärsmodellen. Den affärsmodell, som alltid låtsas behöva en diametral motsats och falsk dikotomi, för att få näring, d.v.s. generera pengar.
Exempel:
1.
”MSM” är ofta först med ett samhällsproblem/”utmaning”, presenterat som nyhet, och LÅTSAS beklaga sig? ”Alternativmedia” tar snart vid men ur en helt annan vinkel, där man beklagar sig på RIKTIGT? Förhållandet kan såklart vara det diametralt omvända.
2.
”MSM” gör gällande att ”alternativmedia” är ”hatsajter”. Och ”hatsajterna” gör kanske tvärtom, elle rskriver ”fulmedia”, alternativt ”det goda hatet”. ”
Och ungefär sådär fortsätter det…tennismatchen. En boll dit och en tillbaka. Ibland en boll i nät, ibland en med lite skruv. I ett, till synes, ändlöst spel. Utan domare, tidsgräns eller ens tydliga regler, förutom denna enda:
- vi lovar och svär, dyrt och (o)heligt, varandra evig trohet och att för evigt göda varandra, dag ut och dag in!
Allt i syfte att dumförklara konsumenten och att värva så många röster som möjligt. På konsumentens bekostnad! Med ett och samma syfte: obegränsad dumhet!